Politica de garantie
Toate produsele comercializate de Teona beneficiaza de garantie. Aplicarea garantiei incepe din ziua in care produsul este livrat catre Client, iar perioada de timp in care se aplica aceasta garantie poate varia, in functie de tipul de produs. Conform Ordonantei de Urgenta nr. 140 din 28.12.2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri, urmatoarele definitii sunt relevante si aplicabile in privinta produselor comercializate pe website-ul Teona.ro:
- garanția comercială (denumita si „garanție de durabilitate”) - orice angajament din partea Teona fata de client, prevazut in prezenta politica sau in publicitatea disponibila in momentul sau inaintea incheierii contractului la distanta, in plus fata de obligatiile legale care ii revin Teona referitoare la garantia de conformitate, de a rambursa pretul platit sau de a inlocui, repara sau intretine bunurile in orice mod, in cazul in care acestea nu corespund specificatiilor sau oricarei alte cerinte care nu este legata de conformitate;
- termen de garantie (conform OG. nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor) - limita de timp, care curge de la data dobandirii produsului sau serviciului, pana la care producatorul sau prestatorul isi asuma responsabilitatea remedierii sau inlocuirii produsului ori serviciului achizitionat, pe cheltuiala sa, daca deficientele nu sunt imputabile consumatorului;
- garanția prevăzută de lege (conform OG. 140/2021) – este aplicabila pentru orice neconformitate care exista in momentul livrarii bunurilor comandate (cu exceptia produselor cosmetice si de ingrijire personala comercializate pe site) si care este constatata in termen de 2 (doi) ani de la data livrarii produsului/produselor comandate; data de minima durabilitate aplicabila produselor cosmetice reprezinta data pana la care produsul poate fi utilizat in conditii adecvate conform intrebuințării acestuia și in condiții care nu dauunează sănătății dumneavoastră. Data de minima durabilitate este in mod obligatoriu indicata pe eticheta sau ambalajul tuturor produselor cosmetice, indicandu-se in ordine fie luna si anul, fie ziua, luna si anul sau o reprezentare grafica a unei cutii deschise alaturi de o cifra si semnul „M” („months” care inseamna „luni” in limba Engleza) de la numarul de luni in care produsul isi pastreaza valabilitatea dupa deschiderea/desigilarea acestuia.
- Specificatii generale 1.1. Produsele sunt garantate pana la expirarea datei minime de durabilitate (data de expirare) scris sau reprezentat pe ambalajul produsului, pe eticheta sau la unele produse, in documentele insotitoare. In cazul in care pe ambalaj nu este mentionata data minima de durabilitate, va rugam sa contactati Teona in vederea returnarii produsului, inainte de a-l desigila (a-l desface din ambalajul original). De asemenea, va rugam sa luati in considerare faptul ca unele produse sunt perisabile in cazul in care sunt depozitate necorespunzator, astfel ca valabilitatea produselor este determinata inclusiv de conditiile de depozitare.
1.2. Parfumurile, produsele cosmetice si de ingrijire a pielii - aceste produse sunt garantate pana la expirarea termenului de valabilitate inscris pe ambalajul produsului. In cazul in care pe ambalaj nu este mentionata data minima de durabilitate, se considera ca produsul are o valabilitate de 24 de luni de la data primei utilizari.
1.3. Cele mai multe produse din categoria detergentilor expira in termen de 6 luni de la data desigilarii/desfacerii, in cazul in care valabilitatea produsului nu este inscrisa de fabricant pe ambalajul sau eticheta acestuia. In orice caz, instructiuni cu privire la utilizarea si depozitarea produsului sunt disponibile pe ambalaj sau eticheta si/sau in pagina de prezentare a produsului disponibila pe SITE.
1.4. Atragem atentia ca produsele cosmetice nu pot fi returnate dupa ce au fost desigilate sau ambalajul original a fost inlaturat, cu exceptiile prezentate in Politica de retur.
- Procedura de solicitare a garantiei Procedura recomandata in vederea accesarii garantiei se aplica dupa cum urmeaza:
- Clientul sesizeaza in scris compania, cu referire la starea produsului achizitionat, pentru care este solicitată aplicarea garantiei;
- Ulterior primirii produsului returnat compania si CLIENTUL pot agrea ca masura reparatorie imediata, returnarea de catre Teona, a sumei achitate pentru respectivul produs, in cazul in care CLIENTUL a platit in avans. In cazul in care partile nu agreeaza in mod expres aceasta modalitate de solutionare a sesizarii CLIENTULUI, atunci Teona va aplica una dintre masurile reparatorii prevazute de lege, dupa cum urmeaza: a. Se va incerca repararea produsului sau aducerea acestuia la conformitate. Daca aceasta masura reparatorie nu este posibila, se va proceda la inlocuirea produsului cu un model identic, in cazul in care partile nu convin altfel si in orice caz, in masura in care exista stoc disponibil pentru inlocuirea produsului; b. Se va restitui suma de bani achitata pentru acel produs in termen de 14 zile impreuna cu taxa de livrare achitata, daca este cazul, daca niciuna dintre masurile reparatorii susmenționate nu este posibila; c. Nu se va acorda garantie, urmand ca produsul reclamat sa fie returnat CLIENTULUI, daca ulterior verificarilor efectuate produsului returnat, Teona considera ca defectul reclamat a survenit in urma manipulării incorecte a produsului sau ca urmare a nerespectarii de catre CLIENT a conditiilor de utilizare si intretinere sau a conditiilor de retur. Partile pot conveni de comun acord o alta modalitate de solutionare a situatiei.
- Condiții generale de acordare a garantiei
Nu desigilati/desfaceti ambalajul produselor, nu inlaturati abtibildurile sau pictogramele lipite pe ambalajul produsului sau alte etichete plasate de producator sau de catre Teona, sau documentele atasate produsului livrat (instructiuni de utilizare sau certificate de conformitate)! Lipsa acestor etichete duce automat la pierderea oricarei garantii sau la diminuarea considerabila a valorii produsului care nu va mai fi recomercializat de Teona ca fiind „nou” sau „sigilat”, iar avand in vedere tipul de produse comercializate pe SITE, desigilarea acestora conduce la imposibilitatea recomercializarii acestora.
Pastrati factura primita la livrare (nu se aplica daca factura este emisa in format electronic in CONTUL de CLIENT) pentru expedierea acesteia in coletul returnat in cazul eventualelor reclamatii de calitate care pot fi adresate Teona si pentru a face dovada achizitiei produsului de pe website-ul companiei.
Prezenta garantie va asigura toate drepturile conferite de legislatia in vigoare (O.U.G. 34/2014, O.U.G. nr. 140/2021, O.G. 21/1992, republicata precum si legislatia speciala aferenta categoriilor de produse comercializate). Modalitatea principala prin care se asigura CLIENTULUI garantia este inlocuirea produsului in functie de disponibilitatea unui produs similar in stocul Teona sau, in caz contrar, prin returnarea de catre companie a sumelor platite de catre CLIENT in termen de maxim 14 zile de la data transmiterii in scris a notificarii privind lipsa de calitate sau a existentei unei situatii de neconformitate si respectiv returnarea produsului reclamat. Masura reparatorie aplicabila poate fi stabilita de parti de comun acord. Garantie se ofera dupa constatarea deficientelor produselor reclamate dupa receptia returului, in conformitate cu defectiunile sau lipsa conformitatii indicate de dumneavoastra.
Pentru aceasta este necesara returnarea produsului conform Politicii de retur. In cazul in care exista intrebari sau sugestii in legatura cu Teona, va rugam sa ne contactati de luni pana vineri, intre orele 08:30 a.m. pana la orele 17:00 p.m, utilizand informatiile disponibile pe website la sectiunea Contact.